بانک مرکزی ایران: هیچ پولی از حساب‌های مردم برداشت نشده‌است دانلود بازی 2012.دانلود نرم افزار 2012.دانلود رایگان با لینک مستقیم.بهترین ها.اخبار روز.دانلود.دانلود فیلم.دانلود آهنگ.روانشناسی.کتاب الکترونیکی.راهنمای قدم به قدم بازی
.:: Your Adversing Here ::.
 

بانک مرکزی ایران: هیچ پولی از حساب‌های مردم برداشت نشده‌است

در پی انتشار اطلاعات حدود ۳ میلیون کارت بانکی در ایران و نگرانی دارندگان این کارت‌ها از برداشته شدن پول از حساب هایشان، بانک مرکزی ایران گفته است که "هنوز هیچ پولی از حساب‌های بانکی مردم برداشت نشده است".

ناصر حکیمی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ایران، با رد ادعای بعضی از شهروندان ایرانی مبنی بر برداشته شدن پول از حساب هایشان، به خبرگزاری مهر گفت: چنانچه افرادی هستند که برای آنها ابهامی در این خصوص وجود دارد، به بخش اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اطلاع دهند تا موضوع بررسی شود.


او در واکنش به گفته های خسرو زارع، کسی که اطلاعات این کارت های را منتشر کرد و گفته بود که تغییر رمز چهار رقمی مشکل امنیتی موجود را حل نمی کند، گفت: "برای برداشت پول از حسابی باید مولفه های لازم از جمله اصل کارت بانکی، رمز اول و دوم و cvv۲ کارت را در اختیار داشت."

برای برداشت پول از دستگاه های خودپرداز (ATM) و پرداخت پول از طریق پایانه‌های فروش (کارت‌خوان‌) داشتن کارت بانکی و کد چهار رقمی (PIN Code) کافی و فقط در صورت خرید اینترنتی نیاز به رمز دوم و ccv۲ (کد امنیتی کارت) است.

خسرو زارع، مدیر پیشین نرم افزار شرکت فن‌آوران انیاک چندی پیش اطلاعات کارت های بانکی سه میلیون مشتری بانک‌ها را منتشر کرد.

او گفته است که انگیزه‌اش از این اقدام "نشان دادن ضعف های سیستم بانکی" این شرکت و "هشدار به مدیران شبکه بانکی در خصوص وجود نارسایی در سیستم های نقل و انتقال الکترونیکی پول" بوده است.

"فن‌آوران انیاک" که شرکتی خصوصی است، تامین کننده اصلی کارت های بانکی بسیاری از بانک های ایران و ارائه دهنده خدمات الکترونیکی نقل و انتقال الکترونیکی پول در ایران است. این شرکت همچنین نصب و نگهداری کارتخوان ها (POS) در فروشگاه ها و اتصال آن به شبکه بانکی را به عهده دارد.

خسرو زارع چندی پیش اطلاعات کارت های بانکی سه میلیون مشتری بانک‌ها را منتشر کرد

آقای زارع که اکنون در خارج از ایران به سر می برد، شماره و رمز بیش از ۳ میلیون کارت متعلق به ۲۰ بانک مختلف را در وبلاگی منتشر کرده است.

او می گوید که این رمزها را در میان یک عدد ۱۴ رقمی پنهان کرده است تا به سادگی قابل حدس زدن نباشد.

آقای زارع در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی فارسی گفت که به علت ضعف در سیستم امنیتی در شرکت انیاک، افراد زیادی به این اطلاعات دسترسی داشتند.

او می گوید که مشکل سیستم امنیتی این شرکت نرم افزاری نیست، بلکه این شرکت برای محافظت از اطلاعات کارت مشریان نیاز به تجهیزات و سیستم های سخت افزاری دارد.

به گفته آقای زارع یکی مشکلات سیستم امینتی این شرکت عدم نظارت فنی و تخصصی بانک مرکزی ایران بر عملکرد شرکت انیاک بوده است.

پیشتر بانک مرکزی ایران از دارندگان کارت های بانکی خواست که رمز کارت های خود را تغییر دهند. اما آقای زارع می گوید که تغییر رمز مشکلی را حل نمی کند، زیرا به محض اینکه شخصی از طریق کارت‌خوان پولی بپردازد، دوباره اطلاعات و رمز کارت می تواند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

استفاده از کارت بانکی برای دریافت و پرداخت پول در ایران بسیار متداول است و به گفته بانک مرکزی ایران، در سال ۱۳۸۹ حدود ۱۲۹ میلیون قطعه کارت بانکی در اختیار مشتریان بوده که احتمالا این رقم تا امروز افزایش داشته است.

بنا بر گزارش بانک مرکزی ایران، اکنون تعداد خودپردازها در ایران به بیشتر از ۲۰ هزار و ۶۰۰ و تعداد کارت‌خوان‎ها به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






gols

alish

gols

http://gols.loxblog.com

دانلود بازی 2012.دانلود نرم افزار 2012.دانلود رایگان با لینک مستقیم.بهترین ها.اخبار روز.دانلود.دانلود فیلم.دانلود آهنگ.روانشناسی.کتاب الکترونیکی.راهنمای قدم به قدم بازی

بانک مرکزی ایران: هیچ پولی از حساب‌های مردم برداشت نشده‌است

دانلود بازی 2012.دانلود نرم افزار 2012.دانلود رایگان با لینک مستقیم.بهترین ها.اخبار روز.دانلود.دانلود فیلم.دانلود آهنگ.روانشناسی.کتاب الکترونیکی.راهنمای قدم به قدم بازی

به وبلاگ من خوش آمدید.من سعی کردم بهترین لینک هارا برای شما بگذارم. وهمه لینک ها وآپلودی ها کاملا سالم هستند. دانلود کنید لذت ببرید جدید2012

دانلود بازی 2012.دانلود نرم افزار 2012.دانلود رایگان با لینک مستقیم.بهترین ها.اخبار روز.دانلود.دانلود فیلم.دانلود آهنگ.روانشناسی.کتاب الکترونیکی.راهنمای قدم به قدم بازی